Van de Trainer…..

VEO1 pakt de buit, VEO2 grijpt er net naast

Afgelopen zaterdag waren de wedstrijden niet gekoppeld. VEO2 moest aantreden in De Blinkerd tegen KVS3 en VEO1 mocht Reeuwijk1 bestrijden.
VEO2 was goed voorbereid om de routiniers van Scheveningen voldoende weerstand te bieden. In de thuiswedstrijd werd er een hele goede 2e helft op de mat gelegd, speelde de routine van KVS in de 2e helft een essentiële rol in het terugkomen in de wedstrijd, die met 22-22 in een mooie verdeling van de punten eindigde.

In De Blinkerd hield KVS echter vanaf het begin de controle over de wedstrijd. VEO probeerde met verstandig spel nog de nodige doelpunten af te snoepen, maar kon in de 2e helft wederom niet tegen het op routine en discipline spelende KVS, het “oudere” vriendenteam van oud-KVS1 spelers. De eindstand was teleurstellend, maar niet onterecht, 17-15.
VEO1 trad in Reeuwijk aan tegen de gelijknamige korfbalclub. Na een moeizame eerste deel van de 1e helft tot aan de 7-5 gaf VEO eindelijk gas en via een ruststand van 8-13 bereikte de ploeg vlak na rust een veilige marge van 8-16. De wedstrijd werd met de nodige wissels uitgespeeld en de winst van 18-23 was binnen.

MAAK KENNIS MET ALANA!

In onze kennismakingsrubriek met een duo-interview was er natuurlijk weer plek voor twee , maar door onvoorziene omstandigheden is het deze keer alleen de zachte en leuke Alana Verboom uit VEO2 geworden en hoe kan het ook anders in deze typische familiesport, inderdaad de zus van Kjeld Verboom.

Hoe verloopt het seizoen voor jou, kun je dat kort weergeven?
Ja voor mij persoonlijk goed! Ik zit lekker in mijn vel, heb het heel erg naar mijn zin in het team. We moeten wel nog een aantal wedstrijden gaan winnen, willen we veilig zijn. Dus dat wordt nog wel even doorknallen. Maar ik heb daar wel alle vertrouwen in”

Waarvoor kunnen we jou wakker maken?
“Mensen vinden dit vaak ene beetje gek, maar ik ben dus heel erg dol op witlof met ham en kaas uit de oven. Heerlijk!”

Hoe lang speel je bij VEO?
“Dit is mijn tweede jaar pas bij VEO. Ik ben opgegroeid bij Achilles. Mijn broer (Kjeld) had al eerder de overstap gemaakt en ik wilde heel graag nog in een selectie spelen, dit was bij Achilles helaas niet meer haalbaar. Dus Kjeld heeft me toen overgehaald en ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze.”

Omschrijf jezelf als speler
Ik zou mezelf als een tactische speler omschrijven. Van mijn loopvermogen moet ik het niet hebben, maar ik heb wel het spelinzicht om snel te reageren, anticiperen op anderen en hier soms ook mijn eigen kansen uit te halen. Rondom de korf voel ik me het meest thuis.”

Wat wil je in het korfbal bereiken?
Ik heb binnen het korfballeven niet (meer) echt ambities. Ik wil wel elke wedstrijd winnen en kan niet zo heel goed tegen m’n verlies. Daarnaast hebben we ook  een gezamenlijk doel, handhaven.”

Omschrijf de voor jou meest aansprekende wedstrijd in je korfballoopbaan
“Ik heb hier eerlijk gezegd geen antwoord op. Ik ben heel slecht in het onthouden van wedstrijden. Er zijn dan ook geen specifieke wedstrijden die me in al die jaren zijn bijgebleven, maar ik kan me wel nog het gevoel herinneren van kampioenswedstrijden of finalewedstrijden van de Haagse Korfbaldagen. De exacte wedstrijd weet ik niet meer, maar de spanning en het gevoel wat je krijgt als je wint is gewoon fantastisch.”

Heb jij rituelen of doe je vaste dingen vóór een wedstrijd?
“Ik had jaren terug altijd het ritueel om een blikje energy te drinken vlak voor de wedstrijd. Ik had dan zelfs nog de gewoonte om het laatste slokje dan aan een medespeler te geven voor ‘geluk’. Inmiddels doe ik dat niet meer en trek ik hooguit mijn veters vlak voor de wedstrijd nog eens wat strakker aan.”

Doe je extra inspanningen om fit en in vorm te blijven?
Ik heb mezelf vaak genoeg proberen te dwingen om buiten de korfbal nog hard te lopen, of naar de sportschool te gaan, maar dat lukt dan een periode en daarna vervalt dat weer. Ben nooit een dagelijkse sporter geweest en dat vind ik ook wel prima. Op dit moment heb ik andere prioriteiten en vind ik 3x per week korfbal wel genoeg.”

Als je niet voor korfbal had gekozen, welke sport zou je dan beoefenen?
“Ik denk dat ik dan op handbal had gezeten. Mijn moeder heeft dat altijd gedaan en als korfbal niet voorbij was gekomen, hadden mijn ouders waarschijnlijk handbal uitgeprobeerd. Ik heb ooit een keer met een vriendin een competitiewedstrijd meegespeeld, en dat vond ik eigenlijk best leuk om te doen.”

Hoe zou je VEO als club beschrijven?
“VEO is een hele uitnodigende vereniging, ik heb me vanaf het begin welkom gevoeld en dat waardeer ik enorm. De sfeer binnen VEO vind ik erg positief. Nogmaals, ik heb absoluut geen spijt van mijn overstap.”

Nog een laatste opmerking?
“VEO2 wil zich graag handhaven. We zijn helaas nog niet veilig en aanstaande zaterdag nemen we het op tegen BEP2. Deze wedstrijd moeten we winnen. Dus ik hoop echt dat Essesteijn weer loeiervol zit zoals twee weken geleden tegen Oranje Wit. Wat een prachtige sfeer en zeer motiverend. KOMT ALLEN!
15.30 uur BEP2 – VEO2
17.10 uur BEP1 – VEO1