Coronamaatregelen Sporthallen – Mondkapje verplicht vanaf 13 jaar

Sinds 15 januari mogen we onze sport eindelijk weer binnen beoefenen! Dit willen we natuurlijk zo houden en aangezien het weer een tijdje geleden is en er weer wat gewijzigde adviezen zijn. Bij deze een de geldende maatregelen op een rijtje.

Om op een verantwoordelijke manier te (blijven) sporten gelden de volgende regels in alle sportaccommodaties:

Het gebruik van mondkapjes is voor iedereen vanaf 13 jaar verplicht, voor zowel sporters als vrijwilligers tijdens verplaatsing en als je zit. Het mondkapje mag af tijdens het sporten. Het gebruik van stoffen mondkapjes wordt afgeraden. Gebruik wegwerpmondkapjes (liefst type FFP-II).

Voor tijdens het sporten geldt dat het niet verplicht is om 1,5 meter afstand te houden bij wedstrijden en
trainingen.

Coronatoegangsbewijs is verplicht vanaf 18 jaar.

Kleedkamers, douches en toiletten zijn geopend, rekening houdend met 1,5 meter afstand. Neem hierbij de aanwijzingen op de locatie in acht. Indien er geen afstand bewaard kan worden, douche thuis!

Blijf niet hangen in de sporthal en verlaatdirect na het sporten de zaal. Geef andere sporters hierbij de ruimte. Sportkantines en horeca zijn gesloten en dienen ook niet gebruikt te worden om een praatje te maken of om je schoenen te verwisselen.

Publiek is niet toegestaan hierom geldt nog steeds het verzoeken om de kinderen bij de ingang van de sporthal af zetten.

Voor senioren geldt nog steeds dat je ingedeeld wordt tijdens jou trainingstijd als CoCo. Die indeling vind je hier. Zorg dat je op de aangegeven tijd aanwezig bent.

Ten alle tijden geldt uiteraard: houd je aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en volg altijd de instructies van de medewerkers en vrijwilligers op de locatie.

Basisregels tegen corona: Wassen, Afstand, Testen, Lucht