Nieuwe coronamaatregelen – coronatoegangsbewijs verplicht

Zoals de meesten wellicht mee hebben gekregen geldt vanaf zaterdag 6 november voor het deelnemen aan trainingen en/of wedstrijden en als toeschouwer in binnensportaccommodaties de verplichting om een coronatoegangsbewijs (CTB) te tonen, oftewel de QR-code verplicht.

Deze regels gelden voor iedereen van 18 jaar en ouder met uitzondering van mensen en vrijwilligers met een functionele taak voor de vereniging zoals trainers, coaches, scheidsrechters en zaalwachten. Ouders/begeleiders die moeten rijden vallen hier niet onder.

Voor sporthal Essesteijn betekent dit dat wij als huurder verantwoordelijk worden geacht voor het controleren op het CTB wat betekent dat we vanuit de vereniging mensen moeten regelen om te controleren. Dit vraagt van ons als vereniging inzet voor en door leden om het korfbalspel te blijven spelen binnen de geldende regels.

Bij sporthal Leidschenveen geldt dat de gemeente Den Haag zorg draagt dat een medewerker van de sporthal de controle uitvoert.

Als vereniging dragen wij verantwoordelijkheid voor de veiligheid van onze leden en toeschouwers en willen wij dan ook vriendelijk verzoeken om niet naar de sporthal te komen als je niet aan de verplichting van het coronatoegangsbewijs kan voldoen.

Momenteel zijn we druk bezig met de praktische invulling van de maatregelen, zoals CoCo indeling doordeweeks en op zaterdag, zodra hier meer over bekend is zullen we dit melden op de website. Houd de website hierom goed in de gaten.

Wat betekent dit voor de komende weken?

• Voor senioren geldt dat voor de komende weken bij de trainingen in Essesteijn weer gewerkt wordt met CoCo’s. Zorg met je team/trainingsgroep voor 2 personen die een kwartier voor aanvang van de training de CTB controleren van de spelers. Download hiervoor de CoronaCheck Scanner.
  • Ouders van de jeugd willen wij vriendelijk verzoeken om tot er meer informatie bekend is de kinderen bij de ingang van de sporthal af zetten.

Indien je als speler niet in het bezit van een CTB bent, dan het vriendelijke verzoek je zo spoedig mogelijk voor wedstrijden bij het desbetreffende wedstrijdsecretariaat af te melden via tcsveo@gmail.com voor senioren en voor A-jeugd het gebruikelijke telefoonnummer. We willen er uiteraard voor zorgen om zo veel mogelijk teams compleet de wedstrijden te laten spelen.

Wij realiseren ons goed dat ook de maatschappelijke discussie zich kan voordoen in de sporthal en dit gevolgen kan hebben bij het controleren van de QR-codes. Wij willen jullie dringend verzoeken indien er zaken spelen om in dit geval een melding te doen bij het bestuur zodat we met elkaar het gesprek aan kunnen gaan en dit kunnen gebruiken bij de evaluatie van de aanpak van deze verplichting.

Sporthal Essesteijn
Voor Essesteijn is er gekozen om op de doordeweekse trainingsavonden alleen sporters en trainers toegang te geven tot de sporthal. Ouders van de jeugd willen we vriendelijk verzoeken om de kinderen voor de ingang van de sporthal af te zetten. Voor de zaterdagen geldt dat zowel ouders als spelers vanaf 18 jaar ingedeeld kunnen worden voor het scannen van de CTB (CoronaToegangsBewijs). Je ontvangt een mail als je aan de beurt bent en het complete schema kun je terugvinden onder het kopje ‘Scheidsrechters’.

Sporthal Leidschenveen
Voor Sporthal Leidschenveen geldt dat de Gemeente Den Haag zorg draagt dat een medewerker van de Gemeente de controle uitvoert.

Ben je ingedeeld als CoCo?

• Download hier de CoronaCheck Scanner.
  • Je staat met z’n tweeën.
  • De check vindt plaats bij de ingang van de zaal.
  • Om zichtbaar in functie te zijn trek je een geel hesje aan.
  • Rechtstreeks de gang naar de kleedkamers in kan niet. De kleedkamers zijn bereikbaar via de hal.
  • Je checkt de gegevens op het coronatoegangsbewijs aan de hand van de legitimatie.

Deze regels gelden voor iedereen van 18 jaar en ouder met uitzondering van mensen en vrijwilligers met een functionele taak voor de vereniging zoals trainers, coaches, scheidsrechters en zaalwachten. Ouders/begeleiders die moeten rijden vallen niet onder vrijwilligers.

Let op: ook bij uitwedstrijden zal gecheckt worden. We verzoeken je vriendelijk om de op locatie geldende regels in acht te nemen.

Als er vragen zijn, neem dan contact op met iemand van het bestuur of stuur een mail naar secretariaat@veokorfbal.nl

Wij hopen op jullie begrip en willen jullie bij voorbaat danken voor jullie medewerking!

Met sportieve groet,