VEO en Corona

Wij volgen het beleid van de Nederlandse Korfbalbond KNKV en Corona.

Het KNKV ziet op dit moment geen aanleiding om wedstrijden af te lassen of uit te stellen en verwijst naar het RIVM.

Het RIVM heeft een specifieke richtlijn opgesteld voor scholen. Deze lijkt prima te projecteren op onze situatie als korfbalclub:

“Er is geen aanleiding scholen te sluiten. Kinderen die niet ziek zijn kunnen gewoon naar school. Kinderen die terug zijn gekomen uit een gebied waar Covid-19 heerst en nu verkoudheidsklachten of koorts hebben, moeten thuisblijven om uit te zieken en om anderen niet te besmetten.” (RIVM vragen en antwoorden)

In het algemeen stelt het RIVM:

Hebt U “Verkoudheidsklachten of verhoging (meer dan 38 graden Celsius) Én heb je contact gehad met een patiënt met het coronavirus, óf ben je zelf in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:  Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.

Worden je klachten erger:
•    Je hebt koorts (meer dan 38 graden Celsius)
•    Je moet hoesten of je bent benauwd

Dan moet je wel bellen met de huisarts.”

Het zal inmiddels algemeen bekend zijn, dat hygiëne vooralsnog de belangrijkste preventieve troef is, die we tegen dit virus hebben. Voor wie nog niet weet hoe de handen te wassen e.d.: Was je handen regelmatig met water en zeep / Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog / Gebruik papieren zakdoekjes.

Nogmaals, zie: RIVM vragen en antwoorden.

Houd allen de berichtgeving goed in de gaten en met name de site met vragen van het RIVM met vragen en antwoorden.

Namens het bestuur,

Jan Scheffers, secretaris