Olympia 3 – VEO 5

VEO 5, een team dat bestaat uit voormalig A-dames en senioren heren. Een team dat voor dit seizoen nog nooit heeft samengespeeld.
Nu een half jaar later is ons 5de naar Olympia afgereisd. Olympia wie? Ja! Olympia uit Spijkenisse. Met een mooie route langs Pernis zijn we ruim op tijd in de Olympia hal. Een smerige hal waar het lijkt of er Mud Masters heeft plaats gevonden (navraag leert dat dit plak spul van handbal is).
Na een prima warming-up komt de leidsman van vandaag naar ons toe met de mededeling dat onze shirts te veel lijken op de shirts van Olympia.

Beslist u zelf maar.

Na een discussie heeft Olympia ons rode shirts aangeboden met dezelfde maten. We zien er allemaal stralend (uhum) uit in ons rode shirts.

Met onze vaste supporters op de tribune begint de wedstrijd en binnen een paar seconden wordt één van onze dames op haar hand geslagen (later meer). Gelukkig kan onze dame doorgaan aangezien er geen reserve dame aanwezig is.

Enkele seconden later gaat een VEO-heer door zijn enkel. Na een tweede oponthoud kan de wedstrijd verder hervat worden.
De wedstrijd verloopt verder fysiek waar opmerkelijk veel gezeur van een aantal Olympia spelers door de hal klinkt. Merkwaardig aangezien Olympia niet veel te klagen heeft in deze wedstrijd.

Met een kleine voorsprong gaat ons 5de de rust in. De eerste helft verloopt goed! We blijven rustig, We blijven positief en er worden vrijwel geen plaats fouten gemaakt.

De tweede helft verloopt qua pijntjes een stuk beter. Met nog twee minuten op de klok maken we de 13 – 14 en is de winst binnen handbereik. Met nog één minuut voor tijd maakt Olympia in het aanvalsvak voetbal waardoor de winst ons niet meer kan ontgaan. Helaas ziet de leidsman dit anders en geeft de spelhervatting aan Olympia. Met de laatste seconden in zicht krijgt Olympia de bal en schiet de bal net naast de korf. Na zakelijk uitspelen fluit de leidsman af en zijn de punten binnen! In een prima wedstrijd van VEO 5 waar iedereen positief en strijdbaar is gebleven!

Het is onwijs spannend in de poule van VEO 5. Alles kan daadwerkelijk gebeuren zoals te zien is.

Een dag later blijkt dat onze dame 59 minuten met een gebroken vinger heeft gespeeld. Wat een dappere strijder!

Top gedaan VEO 5! Invallers bedankt!