wedstrijdverslag za 26 mei: E2 kampioen!

VEO E2 onverwacht nu al kampioen !!

Met nog één wedstrijd te spelen, is VEO E2 nu al onverwacht kampioen geworden. De E2 stond gedeeld eerste samen met Furtura E3. Beide ploegen hadden ieder één keer van elkaar gewonnen. En moesten allebei nog twee wedstrijden spelen. Alles winnen was de opdracht voor onze E2, want dan maken we nog kans op het kampioenschap. Erg spannend dus.

Afgelopen zaterdag moest onze dames uit spelen tegen KVS E3. Moana kon er helaas niet bij zijn. Maar gelukkig wilde Julian uit de E1 wel invallen. Hij had al een wedstrijd gespeeld die ochtend, waarbij hij al een hoop punten gescoord had. En dat bleef hij bij deze wedstrijd gewoon doen. Bedankt voor het invallen Julian !!

Het was al flink warm toen de wedstrijd begon. KVS begon daarom heel voorzichtig met een laag tempo aan deze wedstrijd. Ze speelden langzaam rond de VEO korf. Wachtend op een kans. Het duurde wel even voordat VEO de bal kreeg. Maar toen VEO de bal kreeg ging, lag het tempo opeens zeker twee maal zo hoog. Gewerkt moest er worden. Ook al was het erg warm. Gelukkig was er een emmer water voor verkoeling geregeld. Want die was nodig.

De eerste tien minuten werden er al een paar doelpunten door VEO gemaakt. Maar daarna kwam de beer echt los. Achter elkaar werd er gescoord. Het was gewoon niet meer bij te houden. Zo gaaf om te zien, hoe goed iedereen op elkaar ingespeeld is. Eerst rondspelen. Vrijlopen. Doorlopen. Wachten op die ene kans. Je kunt goed zien dat de E2 elkaar het scoren gunt. Dat maakt deze E2 zo’n sterk team.

En natuurlijk moeten we Rick en Laura, onze super coaches niet vergeten. Ze waren nog nooit kampioen geworden in hun rol als coach. Maar opeens heeft VEO er weer twee verse kampioen coaches bij. Er zijn zelfs wedstrijden verschoven, om er voor te zorgen, dat er altijd een coach was voor de E2. Kortom, iedereen is er helemaal voor gegaan tijdens dit kampioenschap !!

Na de overwinning op KVS met 3 tegen 15. Was vooral het moment, van doorhebben dat je kampioen bent geworden erg leuk. We waren met twee auto’s. De ene auto moest eerder weg en de andere moest nog even wachten. En dan is het handig als er een korfbal app is. Deze meldde dat Furtura, tegen de verwachting in, hun wedstrijd tegen ALO had verloren. VEO E2 is kampioen !!!

Even een korte impressie van de feest vreugde:

Dit was de auto van Laura, Julian, Rowena en de duim van Rick.
En dit waren de dames uit de tweede auto die nog bij KVS was. Judith, Willemijn en Evelien. Allemaal blije gezichten

Super leuk. De enige die helaas niet op de foto kon was Moana. Moana hoort er natuurlijk wel bij. Dit is een kampioenschap gewonnen als team. De echte kampioenschap foto maken we, als iedereen weer bij elkaar is !!

verdiend jouw team ook een shine-momentje? mail naar Luuk@neureka.nl