Wedstrijdverslagen za 7 april 2018: B3

Zaterdag was het op veel plekken met meer dan 20 graden ronduit warm. Heerlijk korfbalweer. Binnen in de Ziggo Dome werd de League finale gespeeld, buiten genoot de breedtesport van heerlijke zonnestralen en een zacht briesje op rustige velden.

Veo B3 in Leiderdorp te sterk voor Velocitas B3

Zaterdagochtend vertrok het (bijna) meidenteam naar Leiderdorp voor een zonnige en vooral echt mooie pot korfbal.

Na ruim tien minuten doorbrak Raquel de 0-0 met een doorloop. Raquel had er wel zin in en even later maakte ze de 0-2. Maar… Velocitas kwam verassend snel terug tot 2-2. Waren de kansen gekeerd? Hoe zou dit aflopen? De spanning was te snijden. Maar gelukkig, in de laatste minuut voor rust herpakte VEO zich met een prachtschot van Elisa; 2-3.

Doorloop Raquel
Elisa maakt 2-3

In de pauze was het tijd voor water en limonade en na de toespraak van de coaches gingen de speler en speelsters vol energie het veld op.

coach Riccardo geeft aanwijzingen in de rust

Na vijf minuten zette Vera zich schrap voor een afstand-schot en die was raak hoor. Toen Nessia werd gewisseld door Marit liet ze goed van zich horen als derde coach en beslist niet zonder resultaat. Al snel kwam een goed vrijgespeeld afstandschot van Ilse; 3-5. En na nog veel bijna goals, zorgde Raquel ervoor dat ze zich vrouw-van-de-match mag noemen; zij scoorde in de eindfase nogeens twee keer. Toen was het alweer het einde van de wedstrijd, die VEO meer dan verdient heeft gewonnen met 4-7.

Nessia en Harry

Afstandje Vera
Afstandschot Ilse

Jouw verslag ook hier? stuur naar Luuk@neureka.nl