Selectie goes Bavel

Tijdens het competitie vrije weekend van 16, 17 en 18 maart, is de selectie een weekendje weg geweest. Initieel waren uitdagende oefenwedstrijden gepland tegen GKV uit Gorinchem en was een gezellig verblijf in het Kamphuis de Roosberg slechts een bijzaak. Maar moedernatuur dacht hier anders over en perste er nog een aantal wintersedagen uit.

Voorafgaand aan het weekend werd bepaald dat oefenwedstrijden, met de voorspelde temperaturen van onder het vriespunt, verspilde moeite zou zijn. Dit zorgde ervoor dat de organisatoren van het weekend, Robert en René, terug naar het tekenbord moesten voor een alternatieve planning. Met als resultaat dat het kijken van de hoofdklasse kruisfinales op zaterdagavond het enige was wat met korfbal te maken had dit weekend. Neemt natuurlijk niet weg dat alle activiteiten gericht waren op teambuilding en er zo toch aan de voorbereiding van de tweede helft van het veldseizoen is gewerkt 😉 hehe.

Op vrijdagavond waren René en Robert ruim op tijd met de boodschappen en hebben met uiterste precisie alle hapjes en drankjes in de koelkasten en vriezers gekregen. Auto per auto druppelde de selectieleden binnen. De avond ontaarde in een zeeeeer gezellige avond daar gedurende de gehele avond talloze spelletjes zijn gespeeld en pas in de vroege uurtjes de geluidsinstallatie het zwijgen werd opgelegd.

Zaterdagmorgen bleek de keuze voor het aflassen van de oefenwedstrijden een goede beslissing. De buitenwereld was behoorlijk wit gekleurd door de sneeuw. Gelukkig weerhield dit de laatste auto’s met de dames van de teambegeleiding (Marianne, Gusta en Yvonne) er niet van aan te sluiten. De alternatieve planning beraamd door de organisatie behelsde een kort ommetje door het gemoedelijke plaatjes Bavel, wat voor vele een acceptabele compromis was voor de intitieel geplande droppig. ’s Middags, deden we een aantal teambuilding spelletjes waar natuurlijk punten te scoren waren, waaraan later die avond de pubquizscore aan toegevoegd zou worden. De vier groepen genaamd 1) De Bavelse babes 2) Dit is niet mijn groepje vriend 3) de Tims en Deborahs, en 4) de Bunnies on fire, begonnen aan het klussen van de hoogste spaghetti-spekkies toeren. Uiteindelijk bleek de aanpak van de Bavelse Babes (Yvonne, Marije, Sylvia, Melanie, Bram en Kamil) de beste.

Gezamenlijk werd de ruimte weer opgeruimd en klaargemaakt voor een heuze winterBBQ. De heren zorgde voor het vlees en de dames van de teambegeleiding hadden heerlijke salades meegebracht. Nogmaals bedankt daarvoor!

Met de volle maag kon begonnen worden aan de door Robert persoonlijk gemaakte en zeer vermakelijke pubquiz. Een frappant detail is dat gedurende de ‘Raad de VEOér’ ronde, menig selectielid zichzelf niet herkende op een babyfoto… haha. Gelukkig had iedereen deze vraag wel goed:

Na bijzonder weinig gestegel over de uitslag (over de anders zo strijdvaardige selectie, zal wel aan het adequaat optreden van de spelleider Robert hebben gelegen), moest de jury concluderen dat de Bavelse Babes uiteindelijk de hoogste score hadden! Gefeliciteerd meiden!

Voor een aantal was de vrijdagavond nog niet gek genoeg en zijn de Bredase kroegen bezocht. Zondagmorgen, nog even opruimen, schoonmaken en een ontbijtje, en kon iedereen aftaaien en tevreden terugkijkend op dit weekend, op huiswaarts gaan.

Names de gehele selectie bedanken ik; Robert en Rene voor de organisatie van het weekend! En ook de dames Marianne, Gusta en Yvonne moeten even in het zonnetje gezet worden vanwege de helpende handjes voor en na afloop van de winterBBQ!