Voorbeschouwing Valto; kraker in de Lier

“Streep door kampioenaspiraties” kopt het wedstrijdverslag op de site van Vriendenschaar. De ArnoldusAcht bindt ook Vriendenschaar (nr. 3 op de ranglijst, samen met Valto) aan de zegekar. Het is inmiddels de 6de overwinning op rij. In een zeer vermakelijk duel liep de trein uit Voorburg gedegen uit op de thuisploeg. Onder een luid support van de Blue Tigers en een schitterende ambiance steeg de ploeg weer tot grote hoogtes. Lees het wedstrijdverslag van Jan Scheffers. Einduitslag: 17-21.

Komende zaterdag wacht wederom een zeer lastige uitwedstrijd in De Lier tegen Valto. De ploeg van Marrien Ekelmans (ex – korfballeague speler van Fortuna, volgend jaar trainer/coach van Avanti) staat er met 10 punten uit 9 wedstrijden minder goed voor dan vooraf gehoopt. Vier wedstrijden gingen al verloren. Ook zaterdag schoot RWA met een ontketende Jan den Arend (10 goals) en Lars van Heiningen (9 goals) Valto aan flarden en won meer dan verdiend met 27-21.  Een grote klap voor de Trots van het Westland. Ook zij zullen de ambities voorlopig in de ijskast moeten zetten. Valto zal na deze verliespartij gebrand zijn om in eigen huis wederom een nederlaag te voorkomen en zal er alles aan doen om de koploper een pootje te lichten. De thuiswedstrijd ging met 19-20 verloren. De enige verliespartij. Veo heeft dus iets recht te zetten komend weekend.

Bij winst loopt de ArnoldusAcht met 7 punten verder uit op Valto en kan het vol vertrouwen richting de return wedstrijd tegen nummer twee op de ranglijst (2 punten achterstand, onderling resultaat in ons voordeel) Fortis uit Zeeland. Bij verlies komt de spanning terug binnen de top 3. De belangen zullen groot zijn de komende wedstrijden. De ploeg is in topvorm, het spel wordt met de week beter en de goals vallen over alle acht. Het vertrouwen is enorm. We zijn er klaar voor.

Kom allen naar Vreeloo hal. En moedig ons aan naar de winst. Veilingweg 14, De Lier.

Tot zaterdag!

Valto 2 – Veo 2 14.55 uur