Voorbeschouwing KV Tjoba

De ArnoldusAcht heeft wederom aan vertrouwen gewonnen nadat de slag in Rhoon succesvol werd afgesloten. De tweede ruime zege op rij. En voor even alleen koploper. Het vlaggenschip van VEO is op het moment in bloedvorm. Fortis en RWA werd in een korte periode eraf geschoten. Goals vallen over alle schijven en de verdedigende druk die gegeven wordt is enorm. Een genot voor het oog.

Rieks van Dam, de allrounder met de warme handjes en dat heerlijke nonchalante schotje (zaterdag goed voor 4 veldgoals) blikt met een glimlach van oor tot oor terug op deze wedstrijd:

We begonnen bizar goed. Rwa wist daar geen raad mee. Als wij zulke verdedigende druk geven, en de reboundkracht volhouden is er denk ik geen tegenstander die boven de 10 uitkomt in een helft tegen ons. De periode waar we met elkaar echt goed zijn in de wedstrijd zijn kunnen we nu langer door trekken waardoor we helemaal uitlopen op de tegenstander. Voorheen gebeurde het nog vrij vaak dat we onze tegenstander op één of andere manier lieten terugkomen. Dat is een groot compliment voor de ploeg.”

Zaterdagavond staat het Zeeuwse Tjoba op het programma. Confrontaties met de ploeg uit ’s Heer Hendrikskinderen brengen altijd extra strijd binnen de lijnen. De equipe van Tom Mertens en Peter Joosse schuwen de fysieke strijd niet. Daarnaast beschikken ze over technisch vaardige spelers die als ze het op de heupen krijgen makkelijk tot scoren komen. De Trots van Voorburg is dus gewaarschuwd en zij zullen weer een goede teamprestatie neer moeten zetten om de weg naar boven te kunnen vervolgen. De grote vedette is routinier Dirk Jan Westmaas. Als Westmaas (oud-PKC’er) er zin in heeft, kan hij zomaar 10 goals door de gele korf gooien. Valto moest dit aan de levende lijve ondervinden. Opvallend feitje, Tjoba verloor alle thuiswedstrijden (3 maal) in eigen huis. En uit beide partijen won. Met als meest in oog springende wedstrijd won Tjoba in een ware thriller bij titelfavoriet Valto (26-28). De ArnoldusAcht zal op zijn hoede om deze uit serie van de gasten te doorbreken.

Van Dam heeft zijn analyse al klaar:

“Tjoba is een ploeg die veel wil schieten. Je moet ze niet in de wedstrijd laten komen, en zeker de spitsen aan hun kant onder druk houden. Reboundend en aanvallend kunnen we het verschil maken. Ze zijn goed genoeg om er een hoop te maken wanneer ze veel kunnen schieten. Desondanks verwacht ik dat wij ‘gewoon’ moeten winnen en als koploper het nieuwe jaar in moeten gaan.”

Veo kan mits het deze wedstrijd tot een overwinning omzet, een mooie serie neerzetten. Van Dam tot slot:

“We bekijken het van week tot week. Een mooie serie is zeker mogelijk. En op 1 doelpuntje na tegen Valto hadden we nu een hele lange reeks te pakken, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Liever geen serie, maar wel aan het eind van de rit bovenaan”

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter W.P.A. Blok. De ArnoldusAcht rekent op u. En op de Blue Tigers. Tot zaterdag!

Veo 1 – Tjoba 1 19.15 uur

Veo 2 – Tjoba 2 20.50 uur