wedstrijdverslagen 9 december: B1, C1

Veo B1 scoort 5 keer.

Als toeschouwer op de tribune beleef je ieder de wedstrijd op een andere manier. Niet ieder toeschouwer komt voor hetzelfde team en vaak kijk je extra goed naar je zoon of dochter. Hierdoor vind je sommige dingen belangrijker dan andere en kun je soms een hele andere wedstrijd anders zien dan je buurman.

In het team zelf zou dat zeker niet zo moeten zijn, je hebt immers hetzelfde doel, je speelt in dezelfde wedstrijd en je kunt, zeker in korfbal,het niet alleen doen.

Toch zagen we deze zaterdag dat verschillende spelers van hetzelfde team verschilende wedstrijden aan het spelen waren. Soms zelfs tot ergenis van eigen publiek. Onze B1 speelde als los zand waarbij persoonlijke kwaliteiten niet werden ingezet voor het team en frustraties niet werden omgezet naar andermans prestaties maar naar eigen gemor. Winnen doe je samen. Als je een slechte dag hebt omdat je tegenstander heel goed of heel snel is en jouw geen kans geeft, kun je je energie verspillen door boos te worden op medespelers of scheids, maar juist dan moet je die energie omzetten in beter korfbal en zorgen dat je teamgenoten wel scoren. Dit is makkelijk om op te schrijven en lastig om te doen. Ook op de tribune is het soms lastig om je geestdrift positief te houden. Het is en blijft een korfbalwedstrijd ook verloren wedstrijden kunnen voldoening geven als je er alles aan hebt gedaan. Leren van de tegenstander is ook leren, en een gezamelijke derde helft met een drankje kan heel veel goedmaken.

Individueel heeft onze B1 veel te bieden, maar deze zaterdag heeft het verloren van een collectief dat ondanks de neutralisering van een van zijn betere mikkers, genoeg structuur en alternatieven had om overeind te blijven. VEO had geen plan B en kon niet schakelen en verbeteren. De wedstrijd werd afgesloten met slechts 5 doelpunten. En dat is te weinig om kampioen te worden. Hopelijk brengt dit ook rust en kan er gewerkt aan beter samenspel en teamdisipline.  Eindstand 5-9

Scores: Bjarne 3, Sanne 1, Pepijn 1 (stip)

Bjarne scoort zijn derde, Links vier Top supporters die snappen dat hun ”aanmoedigingen” niet altijd gewaardeerd werden op de hoofdtribune.

C1 laat weer wat zien.

De afgelopen twee wedstrijden van de C1 werden verloren en eerlijk gezegd was dat ook een reden om even geen wedstrijdverslag te schrijven. Het team is na het superjaar in de D1 niet veel gegroeid en heeft moeite om de overstap te maken naar aspiranten korfbal. De leercurve valt tegen, misschien ook wel omdat de trainingen lastig uitpakken voor spelers en coach. Het team zit duidelijk onder haar potentie. De twee wedstrijden tegen Fortuna en Avanti verliepen beroerd. Afgelopen zaterdag begon de wedstrijd ook met veel spanning en veel pupillen-korfbal aan de kant van VEO. PKC kwam op bezoek en maakte indruk door het professionele intrainen en het fijne publiek op de tribune. De kinderen mochten erg veel van de bondsscheidrechter wat het sportieve spel niet ten goede kwam. De C1 miste een dame die prima werd vervangen door Britt en Deborah. De dames van PKC waren goed en lang. VEO kreeg geen kans uit de rebound; schieten was bal verliezen de aanval liep langszaam met veel wachten en er werd superslecht uitverdedigd. Binnen 5 minuten stond het team 0-3 achter. En toch gaat dit een positief stukje worden.

spanning voor de wedstrijd.

Of het nou kwam door de aanwezigheid van good old Deborah in het vak of omdat PKC het even liet gaan, weet ik niet, maar plots kwam er spirit in het team. Esther opende de score van VEO, de passes werden strakker en Kenai en Kelt scoorden beide  en mooi doelpunt. Ook PKC scoorde. Bram nam zijn team mee naar de kleedkamer met een 3-5 achterstand. Hoop gloorde.

Vlak na de rust scoorde Kelt de aansluitingstreffer met een mooi afstandsschot en 10 minuten later deed hij het nog een keer precies hetzelfde. In de tussentijd hadden Mees en Esther ook gescoord en PKC 1 keer. Telt u mee? Onze jongens en meisjes stonden voor met 7-6! Deze voorsprong gaven ze niet meer weg. Er werd goed verdedigd, er werd succesvoller afgevangen, Esther stond lekker te plukken onder de paal, scoorde nogmaals en ondanks het vele duwen van PKC wist ook Inez er nog een te scoren. VEO C1 won met 9-7 van PKC en van zichzelf. En met de trainingen gaat het hopelijk ook weer goedkomen. Lekkah!

Esther scoort haar tweede. VEO staat weer gelijk.

Jouw foto of verslag ook hier? Mail naar Luuk@neureka.nl