Zaterdagavond in Essesteyn. Matchday!

Na de uitwedstrijd in Zwijndrecht wacht op zaterdag de eerste thuiswedstrijd in eigen huis. Tegenstander zal Vriendenschaar uit Hardinxveld-Giessendam zijn. Op het veld staat Vriendenschaar op een keurige 5de plek  in de overgangsklasse. Vorig jaar redde Vriendenschaar het net niet en eindigde (net als veo) op de 2e plaats achter Swift in hun 1e klasse poule. De ploeg beschikt over een sterk herenkwartet en ook aan dameskant zijn er stappen gezet. Direct een mooie tegenstander met titelaspiraties dus. Na de zeperd in eigen huis tegen Fortis (24-27) zal de ploeg van Patrick Bezemer gebrand zijn om een goed resultaat te halen in Voorburg.

Zelf kan Voorburgs Trots terugkijken met een dubbel gevoel. Een punt bij Albatros is zeker niet slecht. Maar met 5 minuten op de klok, een voorsprong van 3 punten verspelen is natuurlijk doodzonde. Albatros lag al bijna in de afgrond, maar de ploeg verzaakte de laatste zet te geven. De kater kwam ook zeker binnen bij de ArnoldusAcht. Het devies was ook: ervan leren en weer verder gaan. Er kan zeker vertrouwen worden gehaald uit het vertoonde spel. Er zijn mooie aanvallen gespeeld, en vooral verdedigend stond het wederom als een huis. Nu is het zaak om de vele kansen te belonen met een goal. Om te beginnen a.s. zaterdag in Essesteyn.

We kijken voorruit met frontman van de Blue Tigers, Sascha van Hoorn:

“Met het invoeren van de schotklok en het spel van het eerste, is het een stuk aantrekkelijker voor het publiek. De snelheid en de vele kansen maakt het spel vermakelijk. Zelf merk ik dat het ze veel beter spelen als de blue tigers aanwezig zijn om sfeer te creëren. Ik hoop deze zaterdag op een goede wedstrijd waarbij veo laat zien wat ze kunnen.”

En de titelkansen?

“Ik denk dat naarmate het zaalseizoen vordert de ploeg meer gaat wennen aan de schotklok. En met hat geluk en keihard werken denk ik dat veo een mooi seizoen kan gaan spelen. Over de plek aan het einde van de rit durf ik niets te zeggen.”

Het beloven 14 spannende wedstrijden te worden voor de ArnoldusAcht. De poule is ijzersterk met meerdere kanshebbers. Laten we er met elkaar voor zorgen dat de 7 thuiswedstrijden van het 1e één groot feestje worden. We starten met de reserves. Na de totale off-day in Zwijndrecht zal de ploeg van Robert Schoof uit zijn op revanche. We hopen 4 punten voor de selectie.

Veo 2 – Vriendenschaar 2 17:15 uur

Veo 1 – Vriendenschaar 1 18:35 uur