Spelregeldiploma met KorfbalmasterZ

Beste VEO-leden,

De afgelopen paar dagen hebben veel van jullie een mail ontvangen van KorfbalmasterZ met een uitnodiging om de spelregelcursus online te doen en je spelregeldiploma te halen. Hierbij zat je persoonlijke inlogcode, maar eigenlijk nog niet genoeg informatie om te verduidelijken wat er precies moet gebeuren. Ik hoop dat dit bericht jullie op weg kan helpen!

Korfbalmasterz is de vernieuwde spelregelcursus waar elke spelende korfballer voor moet slagen. Via de website korfbalmasterz.nl kan je met je persoonlijke inlogcode aan de slag, en kan je dit diploma halen. Je kan dit thuis op de computer doen, maar ook op een laptop, tablet of smartphone. Nieuw is ook dat je alles samen met anderen mag maken!! Samen leren is natuurlijk veel leuker, dus ga een keer na een training met z’n allen de spelregelcursus doen!

De bedoeling is dat alle senioren het spelregeldiploma dit seizoen halen, omdat het vanaf komende zomer verplicht is om competitie te mogen spelen.

Voor de rest geldt: Vanaf 2020 moeten alle aspiranten (vanaf de C jeugd) ook het diploma hebben.

VEO wil vooruit denken en alle spelende leden vroeg de cursus laten doen en ondersteunen waar nodig. Daarom wordt minimaal eens per seizoen een cursusavond georganiseerd onder leiding van Patrick Fuchs, en zet hij zich op zaterdagen ’s ochtends ook in om de scheidsrechters op VEO te coachen. Met een verhoogde kennis over de spelregels hoopt VEO ook dat het korfballende niveau en het respect richting de scheidsrechters verbeterd zal worden!

Zodra je voor de eerste keer hebt ingelogd, kan je je persoonlijke wachtwoord wijzigen en aan de slag gaan met de spelregelcursus. Er zijn in totaal 5 niveaus/levels die je moet doorlopen, voordat je het eindexamen mag maken (20 vragen, minimaal 16 goed om te slagen). Verder is er oefenmateriaal op de website beschikbaar als je bepaalde onderwerpen lastig vindt.

De KNKV heeft een mooie video gemaakt waarin alle nog een keer wordt verteld: https://vimeo.com/236949078

Heeft u nog vragen naar aanleiding van KorfbalmasterZ, de spelregelcursus of de verplichting van het diploma te komende seizoenen? Mail dan naar Patrick Fuchs (patrick.fuchs.1991@gmail.com).

Veel succes!

– De Scheidsrechterscommissie