Oproep namens de selectie

De ArnoldusAcht blijft koploper. In een boeiend maar zeer fysiek duel met de nummer 2 van de ranglijst Sparta te Nijkerk trok Voorburgs Trots wederom aan het langste eind. En zo werd ook wedstrijd NUMMER ZES gewonnen!! De reserves haalden uit bij KCC/SO Natural knap een punt. Al had er meer ingezeten. We blikken terug met Dion ten Brummelaar en Kamil Hiralal. We kijken verder vooruit naar komend weekend.

Veo 1

De coach van Sparta stuurde zijn team met negatieve opdrachten het veld in. Afbreken, ontregelen en uit de wedstrijd spelen. Na een moeizame eerste helft (11-10) kwam de ploeg ijzersterk uit de kleedkamer. VEO gooide meer venijn in het spel. Met 4 goals in de tweede helft had de thuisploeg veel moeite met de verdedigende druk. Aanvallend kwam VEO ook beter in het spel. Meer schoten uit de 3-1 werden gepakt en op de juiste momenten beloonde het zich zelf met loepzuivere afstandsschoten. Sparta had geen antwoord op het tactisch plan van de koploper. De ArnoldusAcht blijft ongeslagen aan kop en laat wederom zien lastige wedstrijden tot een goed einde te kunnen brengen.

Nieuw in de basis acht is Dion Ten Brummelaar. Hij spreekt van een verdiende overwinning. Makkelijk ging het zeker niet:

“Sparta speelde fysiek en was tot op het bot gemotiveerd om te winnen van ons. In de eerste helft lieten we onnodige goals door en speelde we aanvallend de verkeerde mensen uit. In de theepauze hebben we de koppen bij elkaar gestoken en hebben we zeer volwassen gespeeld. Sparta nauwelijks tot goede kansen. Aanvallend ging het bij ons beter lopen. Een terechte overwinning.”

Volgend weekend de laatste veldwedstrijd van 2017. De vooruitzichten zijn goed. Droog en warm. Een mooie gelegenheid om als herfstkampioen het publiek te trakteren op een doelpuntenfestijn. Want naast het fantastische puntenaantal door de volle winst in alle wedstrijden mag het doelsaldo wel verder worden opgepimpt. VEO staat nu 2 punten los van Rigtersbleek en 4 op Sparta. Komende zaterdag wacht kv Juventa uit Hardenberg.

Dion kijkt al reikhalzend uit naar de wedstrijd van zaterdag:

“Ik hoop dat er veel publiek komt kijken. Het zal een lastige pot worden. Juventa staat op plek 7 en heeft de punten keihard nodig. Wie wil er nou niet stunten tegen de koploper? Namens het team kan ik u beloven wij er zaterdag vol voor gaan, zodat wij op het Oktoberfest kunnen vieren dat we ongeslagen de zaal in gaan.”

Hoe zijn de eerste weken bevallen in 1?

Het is super leuk dat ik deze kans heb gekregen om deel uit te maken van het eerste. Voorafgaand aan het seizoen was dit een droom. Het is een team met veel ervaring. Daardoor kan ik heel veel leren. Met oa Jesper in mijn vak leer ik elke week bij. We zijn nog niet helemaal in topvorm maar met 12 uit 6 kan je eigenlijk niet klagen”.

Veo 2

Helaas weer niet de volle buit. Met vijf minuten op de klok was de stand 11-13. Toch was de einduitslag 13-13. Balen. Toch kan de equipe van Robert Schoof met enige trots terug kijken. Er zijn al vier punten meer dan vorig jaar behaald.

Kersvers international Hiralal was alsnog bijzonder teleurgesteld. Hij legt uit:

“De wedstrijd in Capelle was regenachtig. En dat was terug te zien in het spel. Veel plaats fouten en moeilijke ballen. Daarentegen waren we wel in staat om bij vlagen lange aanvallen te spelen door ons rebound overwicht. Eigenlijk moet je dit soort potten naar je toe trekken. Als we dat zouden doen, dan stonden we nu aan de bovenkant van de ranglijst. Jammer genoeg vechten we nu tegen degradatie. Ten opzichte van vorig jaar moeten we natuurlijk blij zijn met een punt. De laatste weken laten we steeds een beter spelletje zien.”

Een degradatie kraker op het programma. Verwachting voor zaterdag:

“Zaterdag wacht Nieuwerkerk. Een bekende. Vorig jaar twee keer een leuke pot neergezet. Met name uit hadden we minimaal een punt verdiend. Deze keer is de wedstrijd van cruciaal belang voor de ranglijst. We staan gelijk met het aantal punten. Ik denk dat het voor hen een flinke mentale tik zou zijn om hun met 2 punten minder de zaal in te sturen. Ik denk ook echt dat we dat gaan doen. Je ziet ons elke week groeien als ploeg, daarnaast pakken we ook nog punten mee. Zaterdag gaan we de punten lekker in Voorburg houden en daarna tot de laatste uurtjes een flink feestje bouwen”

Afgelopen week bereikte ons het fantastische nieuws van Hiralals verkiezing voor Suriname. Zelf reageert hij uitgelaten:

“Ik was blij verrast door het nieuws over Suriname. Er was een grote groep heren en het was zeker niet vanzelfsprekend dat ik bij de laatste 8 zou komen. Blijkbaar heb ik op de selectietrainingen toch wat laten zien. Het is super gaaf om geselecteerd te worden. Nu nog een lange selectie periode tot december en dan kijken we wel waar het schip strand. Maar laten we hopen dat dat schip mij meeneemt naar Colombia.”

Namens de gehele selectie, alle Blue Tigers en de witte parel himself. Nogmaals van harte Zwarte Parel.

Wij hopen op veel support. Wij zijn er klaar voor!

VEO 2 – Nieuwerkerk 3 14:00 uur

VEO 1 – Juventa 1 15:30 uur