A, B en senioren opgelet: Spelregelavonden bij VEO!

Sinds vorig jaar is de verplichte spelregelcursus voor alle korfballers in Nederland flink veranderd. Veel van de scheidsrechters die jullie nu rond zien lopen, hebben vroeger met een ouderwets examen hun diploma gehaald, maar dat is (gelukkig!) nu allemaal verleden tijd.

Elk spelend lid (vanaf 15 jaar) kan op dit moment namelijk zijn/haar spelregeldiploma halen terwijl je thuis in je pyjama zit, of samen met een vriend, vriendin of teamgenoot op de bank zit. Via de website van KorfbalmasterZ kan je inloggen met je bondsnummer en persoonlijke inlogcode (die je van Mark v/d Weijden hebt gekregen), waarna je direct aan de slag kan! Er zijn oefenpagina’s, theoriepagina’s met de spelregels, en natuurlijk de toetspagina’s waar je het diploma kan halen. Als je je inlog kwijt bent, laat dit dan even aan Patrick weten, dan kan hij een nieuwe voor je meebrengen: patrick.fuchs.1991@gmail.com

Om de ongediplomeerde leden een handje op weg te helpen organiseert Patrick Fuchs volgende week de spelregelavonden in het clubhuis van VEO. Patrick is bondsscheidsrechter voor VEO en zal jullie helpen met hoe de website in elkaar zit, maar neemt ook videobeelden mee om in discussie te gaan over de meest voorkomende spelsituaties. Wanneer is iets bijvoorbeeld verdedigd, en moet je bij een vrije bal je voet nou óp of áchter de stip zetten? En hoe zit het met contact tussen een aanvaller en verdediger bij een doorloop? Altijd een strafworp, of toch niet? Patrick heeft voorbeelden en de spelregelkennis meegenomen om jullie vragen te beantwoorden en te ondersteunen in het beheersen van alle spelregels.

Patrick nodigt daarom álle spelers en speelsters, maar ook coaches en ouders uit om met hun kinderen mee te komen, zodat de kennis zo breed mogelijk verspreid kan worden! Ook als je je diploma al een keer gehaald hebt, is het leuk en leerzaam als je met je teamgenoten meekomt. Natuurlijk zijn alle jongere leden (C-jeugd en lager) ook welkom om aan te sluiten!

Alle teams zijn ingedeeld voor of na hun eigen training, via het onderstaande schema:

Maandag 10 april

17:45 – 19:00:  VEO A1 + A2 + A3

19:00 – 20:15:  VEO Selectie + B1 + B2

Woensdag 12 april

19:00 – 20:15: VEO 3 + 4

Donderdag 13 april

18:45 – 20:00: VEO 5 + 6

Het enige wat je voor deze avonden mee moet nemen is een smartphone, tablet of laptop zodat je in kan loggen en al kan beginnen met de cursus! We hopen dat alle teams en hun coaches aanwezig zijn en de discussie aan zullen gaan met Patrick en de andere aanwezigen.

Alvast veel leerplezier volgende week!

De Scheidsrechterscommissie