Wedstrijdverslagen 4 maart: B2

B2: Wissels maken het verschil

door Oscar Mechielsen

Uit in sporthal de Blinkerd, maakt KVS zich op voor hun kampioenswedstrijd. Als KVS deze wedstrijd namelijk wint, dan hebben ze de race met Avanti om de eerste plaats in de poule gewonnen. Voor VEO, die 4e in de poule staat, dus een rustig wedstrijdje? Zeker niet! Avanti kwam namelijk vorige week al naar Voorburg om even kampioen te worden, maar daar heeft VEO een stevig stokje voor gestoken. Dat smaakt naar meer… De Avanti coaches hadden de VEO coaches daarnaast een paar flessen wijn in het vooruitzicht gezet als VEO ook KVS zou verslaan, een extra motivatie dus.

De wedstrijd, vandaag met invalhulp van Julian en Sven uit de C2 en Marciano uit de C1, ging vlot van start. De teams waren aan elkaar gewaagd. Op de thuistribune, waar VEO en KVS ouders gezellig gemixt zaten, was het van de zijde van de KVS ouders op momenten opvallend genoeg heel stil. VEO had echter het engeltje niet op de rand van de korf vandaag, diverse schotpogingen vielen er net niet in. De rust gaf een 5-3 achterstand op het bord weer. Hè, was dat nu net niet de stand waarbij Avanti vorige week dacht de buit binnen te hebben? KVS opletten! Na de rust gaat VEO inderdaad weer vol gas vooruit, met nog 10 minuten op de klok staat het met 8-8 gelijk en daar kom ik bij de titel van dit stukje.

Dat gaat namelijk over de wissels die KVS inbrengt. De VEO ouders twijfelen of er inmiddels drie spelers uit de B1 of A3 van KVS tegenover ons gemengd B2/C1/C2 team staan. Eerlijk? Nee. Doeltreffend? Ja. VEO houdt dapper stand, maar kan niet voorkomen dat het tempo verder stijgt en KVS de lengte en ervaring gebruikt om er nog drie doelpunten in te schieten. KVS pakt daarmee de eerste plaats in de poule, maar of dat nu terecht is? De VEO ouders zijn unaniem van mening dat ons VEO team de morele winnaar is. Met opgeheven hoofd kunnen wij de Blinkerd dan ook weer verlaten en dit veldseizoen afsluiten. De wedstrijden die we niet wisten te winnen, hebben we maar met kleine cijfers verloren. Dat biedt perspectief voor het aankomende veldseizoen! B2 toppers, invallers en coaches Janneke, Janneke en Rick bedankt, we hebben weer genoten van de wedstrijden!