Wedstrijdverslagen zaterdag 25 februari 2017: B2, C2, D2

Dit weekend is het het weekend van de breedtesport. Veel mensen op vakantie en de wedstrijdsporters hoeven niet te spelen. Veel kruisbestuiving dus.
Zo werd de C2 voorzien van pupillen die de kaas niet van hun brood lieten eten. De D2 werd getuned met een Tiemens twin turbo uit de D4 en de B2 dames mochten tot groot plezier een aantal C-heren welkom heten. Het was een bijzondere dag met een paar hele fijne en spannende wedstrijden.

VEO B2  Superspannende wedstrijd tegen Avanti B5

Vandaag speelde B2 tegen het voor het kampioenschap spelende Avanti. Bij winst zou de titel binnen zijn voor Avanti. Maar eerst moest nog even gewonnen worden van VEO.

Al snel kwam Avanti op een 0-1 voorsprong. Luid gejuich vanaf de tribune. Dat verstomde al snel nadat Gabrielle 1-1 had gescoord. Avanti had in deze fase echter de overhand en drukte dat ook uit in punten. Avanti liep uit naar 1-4. Een afstandsschot van Bjarne; 2-4. Avanti maakte 2-5. Elisa rondde een mooie doorloop af 3-5.

Richting de rust werd VEO sterker en sterker. Aan de kant van Avanti werd het stil op de tribune. De twijfel sloeg toe. Uiteindelijk met 3-5 de rust in.

In de 2e helft viel Sven ook in. Al snel maakte Bjarne 4-5. De spanning was weer helemaal terug. Via Gabrielle werd het gelijk; 5-5 en via Luuk zelfs 6-5. Voor het eerst in de wedstrijd VEO op voorsprong! Avanti raakte de weg kwijt. Avanti kwam terug op 6-6, maar Gabrielle maakte alweer snel 7-6. Nog enkele minuten te spelen. Avanti maakte 7-7.

Dan nog anderhalve minuut te gaan, vrije worp onder de paal. Luuk scoort 8-7. Wat een wedstrijd!!!

VEO B2 wat een inzet, allemaal super goed gespeeld.

Op een presenteerblaadje…
Felle Elisa doet de deur dicht voor haar tegenstandster. De B2 aanval kijkt gretig toe.
Avanti komt er niet doorheen
Gabrielle brengt haar team op voorsprong. de roepende Avanti spelers aan de zijlijn beseffen dat het kampioenschap moet worden uitgesteld.

VEO C2 wint van Phoenix C1

In een verre buitenwijk van Zoetermeer speelde de C2 met een cohort pupillen uit de D. Helaas zijn er geen beelden en slechts een kort verslag. Vroeg in de wedstrijd kwam VEO op achterstand en wist niet te scoren omdat men een beetje aan elkaar moest wennen. Naomi scoorde uit een strafworp en langzaam kwam de C2 terug in de wedstrijd. Ook Sven scoorde. De invalpupillen gingen er fel in hielpen mee aan een inhaalrace die eindigde in een 4-6 overwinning van de Voorburgers. Een van de invallende D pupilen was vanwege zijn snelheid helaas niet vanaf de tribune waarneembaar. Pas na het terugkijken van de vertraagde bewakingsbeelden kon worden vastgesteld dat het Kenai-miep,miep-Habermehl betrof.

VEO D2  speelt prima pot tegen Achilles D1.

Het als tweede in de poule geplaatste Achilles D1 trof in Essensteijn onze bijna voltallige D2. Lucas uit de D4 viel in.

De eerste minuten van de wedstrijd waren doelpuntloos maar na 10 minuten opent Jesse de score met een fraaie ontwijkbeweging onder de korf. Helaas moet Lieke dan het veld verlaten. Ze wordt vervangen door Ruben uit de D4. Er is veel publiek, de sfeer is goed in Essensteijn. Ook vanwege de invallers is er veel lengteverschil in het team. Julia reust boven haar opponent uit en ergens in het veld rent een zoefzoef tweeling tussen en langs iedereen heen. In het eerste kwart weet Nienke bijna te scoren maar komen de Dtjes helaas op een 1-2 achterstand. Britt daarna tot 2 keer toe bijna raak met hulp van de prima afvang van Banda. Helaas geen doelpunten meer tot de rust.

Dan na de rust Jesse 2-2. Lekkâh zeggen we dan. Maar de D2 heeft teveel kansen nodig om te scoren en na de 3-2 ( Sem) draait de wedstrijd. VEO komt niet meer goed in haar spel en Achilles weet uit te lopen tot 3-9. Jammer, maar een leuke wedstrijd om naar te kijken!

Britt ziet haar inzet helaas misgaan
Lucas is er langs. Zijn vader op de tribune kan de bal er wel inschreeuwen, helaas..
Sem scoort en brengt het team op voorsprong.

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.                             Graag in een Wordbestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.