SEV korfbal uit Leidschendam stopt er na dit seizoen mee

We betreuren dat zo’n club met rijke historie dit besluit moest nemen. Vanaf 1960!!

Wij zullen proberen de korfbalspelers van SEV voor deze sport te behouden. Daartoe zullen wij contact zoeken met SEV Korfbal.

Het persbericht dat SEV naar buiten bracht naar aanleiding van het opheffen van de vereniging:

De Leidschendamse korfbalvereniging Sport en Vriendschap houdt aan het eind van dit seizoen (eind mei) op te bestaan. Zo hebben de leden unaniem besloten in een speciale ledenvergadering waarin het voorstel tot stoppen door het bestuur werd voorgelegd.

Gebrek aan nieuw kader, een voortdurende krimp van het ledenaantal en mede daardoor teruglopende financiën zijn aanleiding voor de keuze te stoppen.

De vereniging kiest ervoor om nog een keer zowel sportief als vriendschappelijk uit te pakken tot aan het slot. Het seizoen wordt uitgespeeld. Met activiteiten naast de sport luidt de club het afscheid in.

Zo komt een einde aan 57 jaar korfbalgeschiedenis in Leidschendam. SEV Korfbal is in 1960 opgericht en stond aan de wieg van de christelijke omnisportvereniging SEV. Veel andere Leidschendam-Voorburgse sportverenigingen kennen hieruit hun oorsprong. Alleen voetbalvereniging SEV en de korfbalvereniging gebruiken nog de oorspronkelijke naam.

SEV kent een rijke sportieve historie. In 1983 bereikt het haar sportieve hoogtepunt na promotie van het eerste team naar de tweede klasse district. SEV wordt drie jaar later zelfs Nederlands afdelingskampioen.

SEV Korfbal is ook al tien jaar organisator van de Avondwandel4daagse Leidschendam. Na volgend jaar wordt de wandel4daagse vanaf het sportpark georganiseerd door de stichting Avondwandel4daagse Leidschendam-Voorburg. De vierdaagse blijft dus behouden voor Leidschendam-Voorburg.