ALV en Nieuwjaarsborrel op 6 januari 2017

Beste leden van VEO,

Als kersverse (nog niet formele) voorzitter van VEO ben ik een aantal weken geleden trots en enthousiast van start gegaan. VEO ken ik als een gezellige, sportieve vereniging. Ik heb veel langs de lijn gestaan om mijn zoons Patrick en Robin aan te moedigen. Robin speelt nu niet meer voor VEO, maar korfbalt nog steeds. En Patrick is inmiddels scheidsrechter voor VEO. Mijn betrokkenheid bij de vereniging is groot en ik voel me dan ook vereerd met de functie van voorzitter.

Al snel bleek dat ik niet alleen gevraagd ben vanwege mijn betrokkenheid, maar ook omdat ik veel bestuurlijke ervaring heb. Als interim-bestuurder heb ik veranderingen in diverse organisaties tot stand gebracht. Ook bij VEO is er noodzaak tot verandering. De aansturing van de club is gebeurd vanuit veel vertrouwen en ambitie, maar men heeft niet altijd gelet op de lange termijneffecten van besluiten. Dat betekent dat VEO moet opletten dat er niet meer geld uitgegeven wordt dan dat er binnen komt. Dat zou de voortgang kunnen bedreigen, terwijl we toch al bijna 100 jaar bestaan!

De sfeer is echter goed en de sportieve ambitie is enorm. VEO geeft kinderen/jeugdigen de mogelijkheid om kennis te maken met de sport en om zich op die manier te ontwikkelen, zowel fysiek als in sociaal-emotionele zin. Ook de (jong) volwassen spelers ontlenen veel aan hun lidmaatschap. De hogere teams hebben een goede sportieve motivatie en er is talent en competentie. Met de huidige professionele begeleiding zouden we wellicht zelfs kunnen promoveren. We kunnen trots zijn op de vereniging en ik hoop dan ook dat we op weg naar ons 100-jarig bestaan alleen maar zullen groeien en nog meer kunnen genieten van korfbal en onze vereniging.

Op 6 januari 2017 om 19.30 uur houden we een algemene ledenvergadering in ons clubhuis. Ik nodig u uit om aanwezig te zijn en met ons mee te praten en te denken hoe we VEO op de juiste koers houden. Aansluitend biedt het bestuur de leden een nieuwjaarsborrel aan.

Wanneer deze datum u niet uit komt of wanneer u het fijner vindt om een individuele afspraak te maken, dan kunt u altijd een mailtje naar het secretariaat sturen om een afspraak met mij te maken. Alle goede en innovatieve ideeën zijn meer dan welkom!

Ik wens u allen hele fijne kerstdagen en een sportief en gelukkig 2017!

Cock Fuchs
veo.voorburg@knkv.net