Rene Arnoldus nieuwe trainer CKV VEO

De Christelijke Korfbal Vereniging VEO uit Voorburg maakt bekend dat het voor het komende seizoen Rene Arnoldus heeft aangetrokken als trainer voor de selectie. Arnoldus is afkomstig van de fusie vereniging KZ Danaïden uit Leiden waar hij als speler jarenlang actief was. Arnoldus is de afgelopen jaren als trainer werkzaam geweest bij verschillende Leidse verenigingen. Hij is gestart als trainer van de junioren bij Sporting Trigon. Na deze periode heeft Arnoldus het Leidse Cresendo in 4 jaar tijd van de 4e naar de 2e klasse gebracht om vervolgens bij zijn oude club, KZ Danaïden, de afgelopen twee jaar de selectie onder zijn hoede te hebben genomen.

Arnoldus geeft aan dat hij zich vooral zal inzetten om VEO terug te brengen naar de top van de 1e klasse met mogelijk de sprong naar de Overgangsklasse: “VEO is een roemruchte club en hoort op een hoger niveau thuis dan dat ze nu spelen. Ik wil mij inzetten om dat de komende jaren te gaan bewerkstelligen”.

Remco Breedveld, belast met het vinden van een nieuwe trainer voor VEO, is heel tevreden met de komst van Rene Arnoldus naar Voorburg: “Rene straalt de ambitie uit die we nodig hebben binnen de groep en als vereniging. Het is ook duidelijk dat hij wil bijdragen aan zowel de korte termijn doelstellingen van VEO – behoren tot de top van de 1e klasse – als de lange termijn doelstellingen, namelijk een terugkeer in de Overgangsklasse.”