VEO in de zorgen

Een herfstachtige zaterdagavond en de kleine Sporthal Zuidplas in Moordrecht vormden het decor voor een duel tussen het lokale IJsselvogels en hekkensluiter VEO.

De wedstrijd tegen de nummer drie van de ranglijst ontbrandde bij het eerste fluitsignaal.
IJsselvogels probeerde direct de Voorburgers in een licht beklemmende sfeer, gesteund door enkele provocerende supporters, met agressief spel uit balans te brengen. VEO hield zich echter knap staande en wist de Moordrechters tot 8 minuten voor de rust op 9-9 te houden, pas daarna konden de roodwitten uitlopen naar de 13-9 ruststand.

Na de onderbreking kon IJsselvogels aanvankelijk niet verder loskomen en kroop VEO, gesteund door enkele warmlopende wisselspelers, langzaam maar zeker dichterbij. Met nog twaalf minuten te spelen en een stand van 20-18 op het bord leek Esther Boogert met een fraaie doorloop de verdiende 19e treffer te realiseren, maar de arbitrage zag een overtreding in haar actie en besloot het doelpunt tot ontzetting van VEO af te keuren. Dit werd een cruciaal moment in de wedstrijd. Een geleidelijk wankelend IJsselvogels herpakte zich en scoorde onmiddellijk 21-18. De hardwerkende topscorer Remi Hartgers probeerde zijn team na deze dubbele domper weer op sleeptouw te nemen (21-19), maar het bleek definitief gedaan met Voorburgs verzet en de Moordrechters liepen uit naar een wat geflatteerde eindstand van 26-20. Wisselspeelster Marije Scheffers (kort voor tijd in het veld gebracht voor de goed spelende Karin Olthof) tekende voor het 20e en laatste doelpunt.

Wéér stond VEO met lege handen, waar het met iets meer geluk en scherpte een stunt had verdiend tegen IJsselvogels, dat zich na deze wedstrijd lijstaanvoerder mag noemen.
Nadat de andere stofwolken van deze competitiezaterdag opgetrokken waren bleek dat Vitesse (nu 3 punten) van WION (net als VEO nog op 0 punten) had gewonnen. In de komende weken wachten de Voorburgers twee finales: komende zaterdag thuis tegen Vitesse, waarna de uitwedstrijd tegen WION als eerste in januari wacht.

De supporters weten wat hen te doen staat!

[Scores VEO: Remi Hartgers 6x/ Robin Fuchs 4x/ Karin Olthof 3x/ David Nanusevski en Esther Boogert elk 2x/ Judith Vellekoop, Dagmar Rosenbrand en Marije Scheffers allen 1x.]

Geschreven door: Jan Scheffers