VEO komt net te kort tegen Victum

VEO speelde tegen Victum een slappe eerste helft. En hoewel het zich in het tweede deel knap herstelde kwam het toch net te kort om een of meer punten aan deze wedstrijd over te houden en wonnen de bezoekers met 17-18.

Bij VEO is Michelle Jongenburger vanwege werkzaamheden niet meer in de selectie opgenomen en heeft Madeline Redelijkheid haar vervangen in de basis van VEO 1. Een basis die slap begon aan de wedstrijd tegen Victum/War Child uit Houten. Een wedstrijd toch waarin veel op het spel stond, omdat beide tams nog puntloos waren en de winnaar dus enige afstand kon nemen van de laatste plek op de ranglijst.

Het was Victum dat de betere start had, al duurde het 10 minuten voor de eerste goal viel. Daarna werd het snel 0-3 en had VEO-coach Maarten Taffijn zijn eerste time-out al nodig. Meteen daarna scoorde Robin van den Bosch de eerste VEO-goal, maar VEO bleef moeite houden om Victum te blijven volgen. De gasten speelden en scoorden gemakkelijker en liepen uit naar een 3-8 voorsprong, voordat VEO met een tussensprintje wat dichterbij kon komen. De 6-8 achterstand bij rust leek daarom nog niet onoverkomelijk.

Maar de 2e helft begon net als de 1e met een aantal Victum doelpunten en bij 6-10 was een nieuwe tussensprint nodig. Die kwam er wel en bij 9-10 was het weer spannend. En dat bleef het ook. Het was alleen een soort kat en muis spel waarin Victum elke poging van VEO om gelijk te maken precies op tijd met een eigen doelpunt beantwoordde en gat steeds ongeveer 2 goals bleef.

VEO wisselde volop, maar ook de invallers konden (net) het verschil niet maken. Bij 15-16 was VEO heel dichtbij de gelijkmaker, maar weer kwam het antwoord uit Houten en bij 15-18 was de wedstrijd gespeeld. VEO had wel het laatste woord en kwam nog terug tot 17-18 , maar de laatste goal, een strafworp van Jesper Verschoor, viel in de slotseconde, zodat een gelijkmaker er niet meer in zat.

De VEO-dames waren goed op schot met Dagmar Rosenbrand (4x) voorop, gevolgd door Madeline Redelijkheid (2) en Judith Vellekoop. Bij de heren scoorden Jesper Verschoor (3x), Robin van den Bosch (3), David Nanusevski (2) en Remi Hartgens en Michiel Kimmel.