Maarten Taffijn nieuwe trainer van VEO

De Christelijke Korfbal Vereniging VEO uit Voorburg maakt bekend dat het voor het komende seizoen Maarten Taffijn heeft aangetrokken als trainer voor de selectie. Taffijn is afkomstig van Excelsior uit Delft waar hij als speler jarenlang actief was en ook de eerste stappen zette als (jeugd)trainer. Hij was daar onder andere trainer van Excelsior C1 waarmee hij kampioen werd in de Hoofdklasse en de 3e plaats wist te behalen op het afsluitende Nederlands Kampioenschap. De afgelopen jaren werkte Maarten Taffijn bij DES (ook uit Delft), waar hij eerste het 2e en later het 1e senioren team onder zijn hoede had. Hij is 32 jaar en woont in Delft met zijn vrouw en dochter.

Taffijn geeft aan dat hij zich vooral zal inzetten om de spelers van VEO individueel beter te maken: “Ik hoop ze nog enthousiaster te maken dan ze al zijn met een scherpe focus op de wil om te winnen. En ik wil ook dat VEO met attractief korfbal zijn wedstrijden zal gaan winnen”.

Damien Folkerts, bestuurslid Technische Zaken van VEO, is heel tevreden met de komst van Maarten Taffijn naar Voorburg: “Maarten straalt de ambitie uit die we nodig hebben binnen de groep. Het is ook duidelijk dat hij wil bijdragen aan de zowel de korte termijn doelstellingen van VEO – behoren tot de top van de 1e klasse – als de lange termijn doelstellingen, namelijk een terugkeer in de Overgangsklasse.”