VEO dames trekken de kar tegen Achilles

In de laatste wedstrijd van het eerste deel van de competitie was het Haage Achilles te gast in sporthal Essesteijn. De nummer 3 van de ranglijst had daarmee als laatste team de kans om een of meer punten van VEO af te snoepen, maar dat lukte niet. Mede door een grote doelpunten inbreng van de VEO-dames kwam de koploper nooit echt in gevaar en won met 15-11.

Eigenlijk werd de wedstrijd VEO-Achilles al beslist in het eerste kwart van de wedstrijd. Het duurde namelijk tot de 13e minuut voordat Achilles tot scoren kwam en omdat VEO er toen al 5 in had liggen was het eerst gat al geslagen. Naar de rust toe werd scoren voor beide teams lastig, maar zelfs toen kon VEO nog verder uitlopen en stond er halverwege 8-2 op het bord. Opvallend was dat de beide VEO-schutters Robin van den Bosch en David Nanusevski er beiden toen pas 1 gescoord hadden en dat de dames hun taak hadden overgenomen met Dagmar Rosenbrand met 3 goals als trekker, maar ook met Kady Roeten (2) en Judith Vellekoop.

Toen Achilles onmiddelijk na rust via een strafworp iets dichterbij kon komen was er even hoop op wat meer spanning, maar via Robin van den Bosch(2) en David Nanusevski leek bij een 11-4 stand de wedstrijd wel gespeeld. Maar net als bij eerdere wedstrijden stokte de score bij de Voorburgers. Achilles scoorde nu wel en kwam langzaam dichterbij. De wedstrijd werd ook rommeliger met veel duels en meer waarin het (on)nodige duw en trekwerk niet werd geschuwd. Het leverde niet meer op dan een paar waarschuwingen. Alleen coach Jelle den Dekker werd voor een enkele opmerking vlak voor tijd nog bestraft met een gele kaart.

Nadat Achilles was ingelopen tot 11-8 kwam VEO ook weer aan scoren toe. Met als invallers intussen Marije Scheffers en Sander Jongenburger in het team zorgde Robin van den Bosch voor 12-8 en toen even later Judith Vellekoop en Kady Roeten ook scoorden was de wedstrijd beslist. Achilles had met 2 goals het laatste woord, maar de zege kwam geen moment meer in gevaar met een eindstand van 15-11.

Door deze zege sluit VEO het jaar af als koploper in zowel de de veld- als de zaalcompetitie.