VEO 1 wint topper van DVS’69

Door een 18-14 overwinning op DVS ’69 is VEO nu alleen koploper in de 2e klasse E. Hoewel de uitslag een regelmatige overwinning doet vermoeden, was de werkelijkheid anders en kende de wedstrijd een grillig verloop. VEO nam eerst een ruime voorsprong, gaf die helemaal uit handen en won uiteindelijk nog vrij ruim in de slotfase.

De eerste helft van de wedstrijd in Hendrik Ido ambacht, was geheel voor de bezoekers. VEO nam vanaf het begin het initiatief en liet zien dat de ploeg voor 2 punten naar de mede koploper was afgereisd. Mooie snelle aanvallen, met juiste passing en kansen die goed werden afgemaakt, waarbij de schutters David Nanusevski en Robin van den Bosch zich weer van hun goede kant lieten zien. Terwijl het ook verdedigend goed klopte waardoor DVS’69 gedwongen werd om op de verkeerde momenten het schot te pakken waarna de verdedigende rebound veelal voor de Voorburgers was. De 4-11 ruststand sprak wat dat betreft boekdelen.

Voor VEO was het in de tweede helft vooral zaak om scherp te blijven en de wedstrijd gewoon uit te spelen. Maar dat mislukte jammerlijk. En dat kwam vooral omdat ineens de doelpunten niet meer wilde vallen. VEO bleef zonder score in de tweede helft tot halverwege die helft. DVS’69 profiteerde optimaal van die situatie door zelf ineens wel de mand te kunnen vinden. En zo was halverwege de 2e helft de score weer geheel in evenwicht: 11-11.

Maar in de slotfase kon VEO de wedstrijd toch beslissen. Coach Jelle den Dekker had al verschillende spelers laten warm lopen, maar de ploeg die binnen de lijnen stond pakte het zelf op. De doelpunten vielen ineens weer en bij DVS’69 was de koek een beetje op na de indrukwekkende inhaalrace. VEO kon weer uitlopen en de wedstrijd beëindigen met een 14-18 overwinning.

Aanstaande zaterdag speelt VEO thuis in sporthal Essesteijn. Om 20:10 is ADO (uit ’s Gravendeel) de tegenstander.