VEO neemt koppositie over

Door een ruime overwinning op koploper Regio’72, dat aan kop ging in de eerste klasse D van de korfbalcompetitie, is VEO in die klasse nu zelf gedeeld koploper. De ploeg verdedigde goed en maakte de kansen af waardoor de 8-14 overwinning kon worden bijgeschreven.

Toen de spelers van VEO na een toch lange reis in Vaassen aankwamen zag het er allemaal nog mooi uit. Maar op het moment dat de scheidsrechter floot voor de start van de wedstrijd tegen Regio’72 begon het te regenen en waaien en dat zou niet meer stoppen gedurende de hele wedstrijd.

De wedstrijd begon met een 1-0 voorsprong voor de thuisclub, maar in een wat rommelige beginfase wist VEO bij 2-2 weer gelijk te komen. Waarna een periode volgde waarin VEO niet alleen het betere van het spel had, maar waarin het er ook in slaagde om de gecreëerde kansen om te zetten in doelpunten, iets wat een week eerder nogal wat moeite gekost had. Nu lukte dat dus wel en ging VEO met een 4-8 voorsprong de rust in.

Na de rust was het Regio ’72 dat wat dichterbij leek te komen, maar het gat bleef bestaan en werd nooit kleiner dan 3 goals. En toen VEO na een 8-11 tussenstand even aanzette was het verzet van Regio ’72 gebroken. Lieke Glasbergen zorgde er als invalster voor dat de marge weer op 4 kwam en met ook nog Bryan Dinsbach als invaller in de ploeg kon VEO de wedstrijd verder uitspelen en met een 8-14 overwinning het natte veld verlaten.

Coach Jelle den Dekker was na afloop een tevreden man: “Vooral verdedigend hebben we het goed gedaan en onze tegenstander zoveel druk gegeven dat ze het moeilijk hadden om goede aanvallen op te zetten. En omdat wij zelf, ondanks de weersomstandigheden, bleven scoren, konden we deze wedstrijd winnen.
VEO deelt nu de koppositie met Dindoa en Rheko, maar alle teams in deze poule zitten nog dicht op elkaar. Volgende week zaterdag om 15:30 uur is op sportpark Westvliet NKC ’51 uit Nijverdal de tegenstander. Mogelijk dat er na die speelronde meer tekening in de stand zal zijn.